2011. szeptember 11., vasárnap

Kérdések - gondolatok

Előjött a játékos kedvem. A kérdésekkel játszom. Elindulok egy rossz kérdéstől és eljutok valahová.
Rossz kérdés: Isten miért hagyta, hogy ez megtörténjen?
Gondolatok: Ha szerintem rosszul tett valamit Isten, akkor én okosabb vagyok. Ha én okosabb vagyok, akkor ez végállomás. Helyet lehet cserélni. Ha viszont Isten jó, jó szándékú és tökéletes, akkor az is tökéletes, ahogy Ő működik. Akkor azon a gondolaton kell továbbmennem, hogy az élet így van kitalálva és ez jó. 
Van egy nem szimpatikus dolog, ami megtörtént. Mi vezetett oda, hogy megtörténjen? Mit tehetek én, hogy ne történjen többet ilyen? Felelős vagyok-e? Miért nem tetszik az a dolog? stb. 

Rossz kérdés: Kérjetek és adatik .... Én hiába kérem, nem kapom meg.
Gondolatok: Kértem, nem kaptam, tehát nem működik a rendszer, tehát nem igaz, tehát kiestem a hívő emberek táborából. Ezzel megoldódott a probléma. Nincs mit bosszankodni.
Másik út. A kérjetek és adatik-ban továbbra is hiszek, vagy hinni akarok. Akkor miért nem kaptam? Azt gondolom hellyel-közzel Istennek tetsző életet élek, meg kellene kapnom. Több irány van innen.
Nem jó a kérés módja.
Megkaptam, csak nem vettem észre.
- A kérés teljesíthetetlen. ( boldogságot kérek, de az tőlem függ, más nem adhatja meg)
- A kérés Isteni törvénybe ütközik.
- Nincs jól megfogalmazva a kérés. (pl. kérek egy autót és kapok egy Ferrari makettet a benzinkútnál)
- stb.

Még a jó élet és jó szándék mellett is több elcsúszási lehetőség van. Én azt tapasztaltam az életem során, hogy Isten valóban a saját képmására teremtett minket, ami azt jelenti, hogy bizonyos értelemben ugyanolyan teremtők vagyunk mi is. Istentől azt a hatalmas lehetőséget kaptuk, hogy gondolattal, szóval és tettel képesek legyünk teremteni. Tehát Isten minden kérésünkre igennel válaszol. - Megadtam a lehetőséget. Élhetsz egészségesen, boldogan, szépen, gazdagon és persze rosszul is. A te döntésed.
Isten szabad akaratot is adott. Úgy látom ez nagyon fontos alapvető törvény. Tegyük fel a saját teremtő erőnkön felül is megad dolgokat Isten. Mondjuk azt kérem, hogy gyógyítson meg. Közben a valódi énem nagyon jól érzi magát betegen, ami felmentést ad neki sok minden alól. Ekkor van egy emberi vágy betegnek maradni és egy szóban elhangzott kérés meggyógyulni. Szerintem a vágy jóval erősebb a szónál, így Isten nem avatkozhat be az életembe.
Lehet kérni fizikai tárgyakat is. Ekkor érezhetjük azt is, hogy megadja, azt is, hogy nem. A gondolkozóktól azt kérdezem: szerinted Isten mi alapján ad, vagy nem ad? Ad azonnal, vagy késéssel? Tudsz hinni abban, hogy megkapod? Annak ellenére, hogy a tapasztalat szerint egyszer megadja, egyszer nem? Ha erős a hited megadja? Mit jelent az erős hit?
Ha azt mondom megkaptam a teremtő erőt, hirtelen nagy felelősség hárul rám és egyúttal nagy nehézség is, hogy nem egy tőlem független hatalmas jó szándékú erő intézi az életem problémás helyzeteit. Erre a témára később vissza fogok térni. Nagyon alapvető hitbeli kérdés.
Rossz kérdés: Miért ver ezzel engem az Isten?
Gondolatok: Ha tényleg az Isten ver tudnom kell mi az oka. Mit tettem, hogy ezt érdemeltem ki vele? Mit kell tennem, hogy ne verjen meg? Érdemes többféle kérdést feltenni.
A másik út, amikor az Isten nem ver, magam keresem a bajt. Erre is ugyanazokkal a kérdésekkel tudok válaszolni. Vagyis én mit tettem, vagy nem tettem?

Elgondolkoztatott a következő kijelentés, keresztény hit tétel.
Jézus Krisztus a megváltó.
Sokat gondolkoztam, hogy mit jelent ez a kifejezés. Arra hamar rájöttem, hogy nem a megvált igét kell boncolgatnom, hanem egy gondolatot kell találnom ami megállja a helyét.
Most olyan értelmezésnél tartok, amit inkább nem írok le.

A végére egy éneket rakok. Ehhez kapcsolódóan is van gondolatom. Szerintem a népzene az, ha a hozzám hasonlóan képzetlen hangú emberek énekelnek népdalokat. Én is szeretem, ha szép hangú énekes énekli el, de főleg akkor, ha ebből él, az már torzulás. Ez vonatkozik a hangszeresekre is.
BOLDOGSÁGOT MINDENKINEK!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése